Poskrbimo za dolgo življenjsko dobo zobnih vsadkov oz. implantatov

Poskrbimo za dolgo življenjsko dobo zobnih vsadkov oz. implantatov
30.09.2018

Zdravljenje z zobnimi vsadki ali implantati je v zadnjem desetletju postalo zelo razširjeno. Ko se odločimo, da bomo manjkajoče zobe nadomestili z implantati (zobnimi vsadki), vsekakor velja preveriti, katero znamko zobnih vsadkov nam bo zobozdravnik vstavil. Zobni vsadki ali implantati Straumann se ponašajo z več kot 60-letno tradicijo, ki jo podpirajo številne klinične študije in visoki notranji standardi.

Pa vendar kakovosten zobni vsadek (implantat) še ne zagotavlja, da bo trajal večno. Za to morate nekaj storiti tudi sami. Če vam je zdravje vaših (novih) zob pomembno, potem morate za to sprejeti tudi določene ukrepe in se jih striktno držati. Zobni vsadki ali implantati lahko trajajo leta in leta, če le poskrbite za ustrezno ustno higieno. In ne mislite, da zobni vsadki ne potrebujejo nege − zanje je treba skrbeti kot za naravne zobe.

Verjetno se sprašujete, ali je mogoče predvideti življenjsko dobo vaših zobnih vsadkov oz. implantatov? Žal vam točnega odgovora na to vprašanje ne more dati nihče, vendar velja še enkrat poudariti, da lahko veliko naredite sami. Spodaj smo za vas zbrali nekaj napotkov, ki se jih velja držati, če želite, da bodo vaši zobni vsadki oz. implantati trajali kar najdlje.

Ustrezna zobna ščetka.

Uporabljajte mehko zobno ščetko ali električno ščetko. Prav tako poskrbite za ustrezno nego medzobnih prostorov - za čiščenje teh predelov uporabljajte zobno nitko in/ali medzobne ščetke.

Izbira zobozdravnika.

Številne raziskave so pokazale, da izbira ustrezno strokovno usposobljenega zobozdravnika zelo vpliva na obstojnost vaših zobnih vsadkov. Izkušen zobozdravnik bo namreč lahko hitro prepoznal morebitne zaplete oziroma vas opozoril na nepravilnosti pri negi zobnih vsadkov oz. implantatov.

Prav tako je pomembno, da tudi sami vlagate v ta odnos in se držite navodil svojega zobozdravnika. Če imate v zvezi s skrbjo za zobe vsadke (implantate) kakršnokoli vprašanje, ne oklevajte, ampak zobozdravniku zaupajte svoje dileme. Pomembni so tudi redni kontrolni pregledi pri zobozdravniku, in sicer dvakrat letno.

Vaš ugriz.

Če ob ugrizu na implantat oz. zobni vsadek pritisne prevelika sila, lahko močno ogrozimo njegov obstoj. Da bi se temu izognili, je pomembno, da prenehate z različnimi slabimi navadami, na primer, če grizete svinčnik ali nohte. Na zobne vsadke ali implantate pa negativno vpliva tudi bruksizem, torej če škrtate z zobmi. Vzrok za škrtanje z zobmi pogosto pripišemo stresu in anksioznosti, lahko pa gre tudi za nepravilnosti v ugrizu ali celo stranske učinke nekaterih zdravil, kot so denimo antidepresivi ali zdravila za zdravljenje Parkinsonove bolezni.

Vaše zdravje.

Tudi ko enkrat imate vstavljene zobne vsadke ali implantate, je treba zanje skrbeti tako kot za prave zobe, sicer se lahko pojavijo bolezni dlesni. In ko enkrat imate tovrstne težave, zelo ogrozite svoje zobne vsadke (implantate) in tvegate njihovo izgubo.

Zobno zdravje lahko ogrozijo tudi druga bolezenska stanja, kot sta denimo osteoporoza in sladkorna bolezen. Zato je smiselno, da nasplošno upoštevate pravila zdravega življenja prehranjevanja.

Ustna higiena.

Za implantate ali zobne vsadke morate skrbeti tako kot za prave zobe. Če zobe vedno temeljito ščetkate in za čiščenje medzobnih prostorov uporabljate zobno nitko oziroma medzobne ščetke, hkrati pa vestno skrbite za redne preglede pri zobozdravniku, s tem naredite ogromno za dolgo obstojnost zobnih vsadkov. Vendar to še ni vse. Pomembno je, da ves čas skrbno spremljate zdravje celotne ustne votline. Ob morebitnem pojavu zobne gnilobe na sosednjih zobeh morate nemudoma ukrepati, saj lahko bakterije, ki so povzročile gnitje, vplivajo tudi na zobni vsadek oz. implantat.

Ne pozabite na zdravo prehrano.

Če želimo imeti močne in zdrave zobe, moramo posebno pozornost nameniti tudi temu, kaj nesemo v usta. Strokovnjaki priporočajo, da uživamo hrano, ki vsebuje dovolj kalcija, magnezija, fosforja in vitamina D. Za trdno zobno sklenino bomo poskrbeli z zadostnim vnosom fluora - fluor namreč poveča odpornost sklenine proti kislinam in zavira razvoj bakterij. Fluor denimo najdemo v vsej morski hrani, v manjši meri pa ga vsebuje tudi ržen kruh, sardele, jajca, piščančje meso, peteršilj, drobnjak, orehi, arašidi, pistacije, majaron, melisa ...

Vsekakor se velja v veliki meri izogniti sladkorju in sladkarijam ter na splošno izdelkom iz bele moke.

Prenehajte kaditi.

Kajenje predstavlja enega večjih sovražnikov zobnih vsadkov oz. implantatov, pa tudi vaših naravnih zob. Če morda kadite, razmislite, da bi opustili to razvado in tako poskrbeli za svoje celostno zdravje.

Se vam je ob branju članka pojavilo še kakšno vprašanje? Zastavite nam ga v komentarju spodaj. Z veseljem vam bomo pomagali pri vaših dilemah.

 

Dentalia d.o.o. Ljubljana.
Celovška cesta 197 Ljubljana Osrednjeslovenska 1000.
+386-1-583-7730 http://www.dentalia.si